perjantai 7. helmikuuta 2014

8. ja viikon tulos

Heipähei ja iloista perjantaita!
Takana on paaaaljon parempi yö ilman heräämistä ja iloinen yllätys vaa´alla aamulla! Olen erittäin tyytyväinen lukemaan, joka oli 110,7kg. Viikossa pois 1,2kg ! JEAH!

En tiedä onko mies käynyt aamulla vaa´alla, mutta hänen kohdallaan dietti ei ole toiminut yhtä hyvin eilisaamun punnituksen perusteella. Ja se on hassua, kun yleensä miehiin tepsii kaikki ruokarempat paremmin.
Miehen kaloreita ei ole laskettu eikä muutenkaan juuri tarkkailtu ja hän varmasti syö enemmän kaloreita kuin minä. Ehkä se vaan johtuu siitä. Voi olla, että minä silti kulutan enemmän, vaikka miehellä työ onkin sellaista, jossa liikutaan. Minulla on apukuluttaja ja olen vaan niin kovasti ylipainoinen, että tämän massan kanssa elo kuluttaa.
Täytynee koittaa säätää miehen syömisiä parempaan suuntaan niin, että saisi hänellekin sitä pudotusta :)

Fiiliksiä kuluneesta viikosta

On suorastaan kummallista miten helppoa tämä on ollut. Ja mukavaa. Nälästä ei juuri tarvitse kärsiä. Nälkä tulee ajoittain ja katoaa sitten hetken vaivattuaan. Juominen tuntuu minulla ainakin pitävän aineenvaihdunnan toiminnassa TAI sitten säännöllinen vatsan toiminta johtuu säännöllisistä ruokailuajoista. Tiedä häntä, mutta nyt on vatsan kanssa ollut kiva elää :)

Liikunta eli kevyt lenkkeily tuntuu mukavalta ja kun pitää itsensä työn touhussa ei sitä huomaakaan, kun tunnit kuluu kohti ruoka-aikaa.
Ja kun se ruoka-aika koittaa on sitten kiva syödä ravitseva ja ajan kanssa valmistettu ateria. - Tai pikaruokaa, jos on ollut kiirusta. Mut käytännössä, kun se pikaruoka (esim. ranskalaiset ja nakit uunissa tms) ei kaada maailmaa.

Olen lukenut tästä Leangains-systeemistä ja pikkuhiljaa sisäistänyt asioita. Pienenä miinuksena tässä on makrojen kanssa pelaaminen eri päivinä ja etukäteissuunnittelu. Ja vaikka vielä en ole makrojen kanssa pelannut, niin tarkoitus on jossain vaiheessa säätää niitäkin :)
Kunhan tämä tulee kropalle tutuksi tämä syömisrytmi ja muutenkin saan sivistettyä itseäni asian suhteen.

Suunnitelmia 

Kuukaudet eivät ole veljiä keskenään ja huomaan helmikuun olevan paljon kiireisempi kuin tammikuu, jolloin ehdin salille moooonta kertaa. Tässä kuussa en tule ehtimään ja sen vuoksi ajatus onkin panostaa lenkkeilyyn ja kotiliikuntaan.
Kotoa löytyy kahvakuulia ja omaa painoa vastuksena käyttäen pystyy tekemään vaikka mitä!

Haaste
Aion myös aloittaa viikottaiset haasteet joihin osallistun itse ja toivottavasti joku muukin :) Haasteet tulevat olemaan sellaisia, joita pystyy tekemään missä ja milloin vain ilman ilmeempiä välineitä.
Tästä linkistä voi käydä vilkaisemassa mihin haaste saattaa liittyä, jos kiinnostaa. Ensiviikon maanantaina aloitetaan ja sinne on suunnitelmissa jo aihe. Paljastan haasteen sunnuntaina :)

Olisi kiva, jos haasteeseen lähtisi muitakin mukaan!


1 kommentti:

Heidi kirjoitti...

Minä olen ainakin haasteessa mukana, olen tuota kyykkyasiaa miettinyt itsekin, että sille pitäsi jotakin tehdä. :D