keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Suunnitelmia kesälle 2014

Olen kertonut täällä, että tavoitteena on päästä alle 100 kilon juhannukseen mennessä. Ja olen saattanut kirjoitella myös siitä jatkoajatuksesta, että pyrkisin pysymään siinä painossa hetkenaikaa niin, että unohtaisin painonpudotuksen ja keskittyisin painonhallintaan.

Se on osa "suurempaa suunnitelmaa" löytää ihan oikeasti tasapaino pysyäkseni saavutetuissa tuloksissa.

Tällä hetkellä ja näissä painoluokissa sekä ennenkaikkea tällä itsekurilla ja elämäntavalla ei vaan ole minun kohdallani järkevää lähteä mihinkään tiukkoihin fitness-dietteihin. Sellaisten aika on sitten EHKÄ lähempänä normaalipainoa, jos tuntuu siltä, että haluan kroppaani lähtee virittämään "huippukuntoon".

Tässä kohtaa tavoite on oppia syömään kuin alle satakiloinen.
Omasta mielestäni suunnitelmani on oikein hyvä. En näe siinä kovia kompastuskiviä tai sudenkuoppia - toisaalta, en osaa välttämättä arvostella sitä ihan objektiivisesti ja tarpeeksi pitkänäköisesti.

Tavoitteita asettaessa mielestäni on tärkeää, että osaa nähdä itsensä siinä tilanteessa, jossa tavoitteen saavuttaessa olisi. Minulla se alle 100 kg on täysin nähtävissä ja kuviteltavissa oleva asia. Sen sijaan esimerkiksi normaalipainon yläraja 75kg on jotain aivan utopistista. En osaa vielä nähdä itseäni sellaisissa lukemissa enkä sen vuosi halua edes ajatella tavoitteen asettamista vielä niihin lukemiin.
Eri asia voisi olla, jos olisin joskus aikuisiässä painanut niin vähän, mutta en ole.

Hitaasti eteneminen on varmasti henkisesti omalla tavalla hankalaa, kun mielelläänhän sitä nopsasti hoikistuisi ja saisi urakan päätökseen. Edellinen laihdutus vaan osoitti sen minulle, ettei se ole minulle sopiva tapa. Tämä toivottavasti on :)

Eli tosiaan, suunnitelma on päästä kesäksi alle 100 kg ja pysyä alle 100 kg koko kesä. Syksyllä sitten taas kohti uusia tavoitteita tavalla tai toisella.


Ei kommentteja: